Noul sistem REGES Online schimba modul in care angajatorii si prestatorii de servicii HR vor gestiona Registrul General de Evidenta a Salariatilor. In urmatoarele 6 luni, este esential ca toti actorii implicati sa inteleaga pasii necesari pentru tranzitia de la vechiul Revisal la noua platforma.
Ce trebuie sa faca prestatorii de servicii HR?
Crearea contului in REGES Online
Prestatorii trebuie sa isi creeze cont in REGES Online, folosind fie semnatura digitala calificata, fie identitatea ROeID (recomandata pentru simplitate).
Contracte cu angajatorii
Pentru a primi acces in platforma, este necesara existenta unui contract incheiat cu angajatorul – fie in calitate de prestator, fie ca angajat al firmei respective.
Proceduri interne
Este recomandat ca prestatorii sa creeze o procedura interna clara cu pasii pe care firmele-client trebuie sa ii urmeze pentru a trece la REGES Online. Acest ghid poate include:
-
Cum isi creeaza angajatorul cont in Reges-Online
-
Cum solicita acces la firma sa in Reges-Online
-
Cum deleaga ulterior drepturile catre prestatorul de servicii HR
Etapizarea tranzitiei
Daca procesele interne ale prestatorului se bazeaza inca pe vechiul Revisal, este recomandat ca, in prima faza, sa incurajeze firmele doar sa isi creeze contul in REGES Online. Solicitarea accesului si delegarea pot fi facute ulterior.
Ce trebuie sa faca angajatorii?
Crearea contului in REGES Online
Angajatorii trebuie sa isi creeze cont folosind ROeID sau semnatura digitala. Este recomandat sa nu amane acest pas pentru ultima clipa.
Verificarea contractelor cu prestatorii
Este important sa existe un contract valabil cu prestatorul HR, pentru a putea delega accesul in platforma.
Delegarea unui angajat (daca nu lucreaza cu un prestator)
Daca firma gestioneaza intern registrul, trebuie desemnat un angajat care sa primeasca acces in REGES Online. Si acesta va avea nevoie de cont, creat prin ROeID sau semnatura digitala.
Ce semnaturi digitale functioneaza momentan in REGES Online?
Conform comunicarii oficiale de la echipa de suport REGES Online, in prezent exista un protocol functional doar cu semnaturile digitale emise de CertiSign. Acestea sunt acceptate fara probleme de platforma, motiv pentru care utilizarea lor este recomandata.
Important: Pentru alti furnizori de semnatura electronica (ex. DigiSign, Trans Sped etc.), autentificarea poate genera erori pana la semnarea unor noi protocoale de interoperabilitate. In acest context, utilizatorii care nu detin semnatura CertiSign sunt sfatuiti sa foloseasca autentificarea prin ROeID.
Ce trebuie sa faca firmele nou infiintate?
REGES Online este obligatoriu
Pentru firmele nou infiintate nu se mai elibereaza user si parola prin ITM. Singura optiune este utilizarea REGES Online.
Problema de conformitate legala
Desi HG 295/2025 prevede ca vechiul sistem Revisal va ramane activ pana la 30.09.2025, in practica, firmele nou infiintate sunt constranse sa foloseasca noul sistem. Aceasta creeaza situatii limita in care o firma nu poate inregistra salariati daca nu are acces in REGES Online.
La ce trebuie sa fie atenti angajatorii care folosesc deja Revisal?
Trecerea la REGES Online este ireversibila
Odata solicitat accesul la o firma in noul sistem, nu se mai poate reveni la Revisal pentru acea firma.
Crearea contului ≠ Accesul la firma
Crearea contului de catre reprezentantul legal nu inseamna automat primirea accesului la firma. Dupa crearea contului, trebuie urmat pasul suplimentar: solicitarea accesului prin completarea CUI-ului in platforma (Registre->Cerere acces).
Ce trebuie sa stie utilizatorii qPlus si Revisal Plus?
qPlus si Revisal Plus vor fi compatibile cu REGES Online
Echipa tehnica lucreaza in prezent la un update pentru aplicatiile Revisal Plus si qPlus, care va asigura compatibilitatea cu noul sistem REGES Online. Utilizatorii vor fi informati din timp cu privire la noile schimbari din aplicatii, astfel incat tranzitia sa fie cat mai usoara si fara intreruperi.
Pana la finalizarea acestor update-uri, ramanerea la vechiul sistem Revisal (cu user si parola de la ITM) asigura continuitatea activitatii si mentinerea fluxului de lucru obisnuit in cele doua aplicatii.