Detasarea salariatilor in REGES-ONLINE

Detasarea in REGES-ONLINE: cum se initiaza, ce presupune detasarea partiala, cum se accepta sau inceteaza si ce trebuie sa faca fiecare angajator.

Scopul si initierea detasarii in Reges Online

In platforma REGES-ONLINE, angajatorii au posibilitatea de a inregistra oficial detasarile salariatilor, in conformitate cu prevederile legale. Procesul de detasare incepe intotdeauna cu emiterea unei decizii de detasare de catre angajatorul de origine (numit si angajatorul sursa). Acest document este transmis in format electronic, prin intermediul platformei, catre angajatorul la care urmeaza sa fie detasat salariatul – angajatorul de destinatie.

Sistemul afiseaza in mod distinct aceste operatiuni, marcandu-le fie ca „trimise”, atunci cand sunt expediate de angajatorul sursa, fie ca „primite”, in momentul in care sunt receptionate de angajatorul de destinatie. Aceasta functionalitate faciliteaza un schimb rapid si transparent de informatii intre cele doua entitati implicate in procesul de detasare.

:new_button: Detasarea partiala in REGES-ONLINE

REGES-ONLINE introduce o functionalitate noua si utila: detasarea partiala, adica posibilitatea de a detasa un salariat pentru un numar redus de ore din norma sa de lucru.

:magnifying_glass_tilted_left: Ce inseamna detasarea partiala?

Detasarea partiala presupune ca salariatul sa isi imparta timpul de munca intre angajatorul de origine (sursa) si angajatorul de destinatie.

Spre exemplu:

Un profesor titular detasat pentru 2 ore/zi la o alta unitate de invatamant, in timp ce isi pastreaza restul normei la angajatorul initial.

Cine poate folosi detasarea partiala?

NU toate entitatile pot inregistra detasari cu timp partial. Functionalitatea este disponibila doar pentru anumite coduri CAEN, in special cele asociate domeniului educational.

Ce se intampla daca angajatorul NU are un CAEN eligibil pentru detasarea partiala?

Daca se incearca detasarea partiala de catre o societate care nu figureaza cu un cod CAEN acceptat:

  • Sistemul va bloca automat actiunea.

  • Se va afisa un mesaj informativ de eroare.

  • Angajatorul va putea opera doar detasari integrale (pe norma intreaga).

Ce se intampla cu contractul salariatului detasat in Reges Online?

:green_circle: Daca detasarea este integrala:

  • Contractul original este automat trecut in starea „Detasat”.

:yellow_circle: Daca detasarea este partiala:

  • Contractul ramane activ.

  • Sistemul va intreba angajatorul sursa daca doreste sa reduca norma de lucru la inregistrarea deciziei de detasare.

Procesul de acceptare a detasarii la angajatorul de destinatie

In REGES-ONLINE, dupa ce angajatorul sursa transmite decizia de detasare, responsabilitatea trece in sarcina angajatorului de destinatie, care trebuie sa parcurga un proces clar de acceptare sau respingere a acestei solicitari.

Primirea deciziei de detasare

Angajatorul de destinatie va regasi decizia transmisa in meniul „Decizii de detasare primite”, cu mentiunea ca are doua optiuni:

:white_check_mark: Acceptare – continua procesul de inregistrare a detasarii;

:cross_mark: Respingere – refuza detasarea, iar procesul se opreste.

:memo: Ce se intampla daca decizia este acceptata?

In momentul acceptarii:

  • Se deschide automat un ecran nou, care ghideaza completarea unui „contract” de detasare in registrul angajatorului de destinatie.

  • Atentie: nu este vorba despre un contract individual de munca standard, ci despre o forma speciala, marcata in sistem ca „decizie de detasare”.

  • In cadrul acestui pas, pot fi corectate anumite date transmise de angajatorul sursa, cum ar fi:

    • localitatea efectiva a locului de munca;

    • sporuri sau beneficii acordate;

    • alte detalii necesare adaptarii contractului la conditiile reale de lucru.

Exemplu: Daca angajatorul sursa a completat gresit localitatea (ex. „Cluj” in loc de „Floresti”), angajatorul de destinatie poate face aceasta corectie inainte de inregistrarea detasarii.

Ce se intampla daca salariatul nu exista in registrul angajatorului de destinatie?

In acest caz:

  • Sistemul adauga salariatul in baza de date a angajatorului de destinatie;

  • Detasarea este inregistrata ca un contract distinct de tip „detasare”;

  • Acest contract este valabil doar pe perioada detasarii.

Notificari si urmarirea statusului

Pe parcursul intregului proces:

  • Ambele parti – atat angajatorul sursa, cat si cel de destinatie – primesc notificari automate in sistem;

  • Statusurile afisate pot fi, de exemplu: „transmisa”, „inregistrata”, „respinsa”, astfel incat fiecare pas sa fie documentat si vizibil in timp real.

Operarea detasarilor Transnationale in REGES-ONLINE

Pe langa detasarile clasice intre angajatorii din Romania, REGES-ONLINE permite si inregistrarea detasarilor transnationale, adica detasarea unui salariat catre un angajator dintr-un alt stat. Aceasta optiune este disponibila in sistem si poate fi utilizata de catre angajatorii care trimit personal temporar sa lucreze in strainatate, in baza unui acord legal.

Procesul incepe similar cu o detasare interna: angajatorul sursa emite o decizie de detasare, completand toate informatiile relevante, inclusiv statul de destinatie. Odata validata, decizia este marcata in sistem cu statusul „trimisa”.

Insa, spre deosebire de detasarile interne, nu exista un angajator de destinatie inregistrat in REGES-ONLINE care sa accepte electronic aceasta decizie. Prin urmare, documentul ramane inregistrat doar in registrul angajatorului sursa, cu mentiunea permanenta de „trimisa”, fara a trece in stadiul „acceptata” sau „inregistrata” ca in cazul detasarilor nationale.

Exemplu practic: O firma romaneasca isi detaseaza un salariat la un partener din Germania pentru 3 luni. Decizia este completata in REGES-ONLINE si apare ca „trimisa”, dar nu poate fi procesata mai departe in sistem, deoarece nu exista un angajator german inregistrat in platforma.

Aceasta functionalitate asigura trasabilitatea detasarii din perspectiva angajatorului roman, insa procesul de acceptare si inregistrare efectiva se face in afara sistemului REGES-ONLINE, conform legislatiei din tara gazda.

Modificarea, Incetarea sau Anularea incetarii unei decizii de detasare in Reges Online

Dupa ce o detasare a fost inregistrata in REGES-ONLINE, orice modificare ulterioara – fie ca este vorba despre corectarea unei erori sau actualizarea unei informatii – trebuie gestionata din meniul Contracte → Detasare.
Aceasta este singura zona din platforma in care pot fi operate modificarile valide asupra unei detasari active. Mai exact, din acest meniu se pot realiza urmatoarele actiuni:

  • Modificarea datei de sfarsit a detasarii, daca a fost completata incorect initial;

  • Incetarea detasarii, cu o data ulterioara celei de inceput, atunci cand se doreste revenirea salariatului la angajatorul sursa mai devreme decat data planificata;

  • Anularea unei detasari, in cazul in care aceasta a fost transmisa din greseala si nu ar fi trebuit sa fie inregistrata;

  • Anularea incetarii, daca data de final a fost introdusa eronat si detasarea trebuie sa ramana activa.

:warning: Atentie!

Aceste actiuni nu pot fi efectuate din meniul „Decizii”, desi acolo are loc initierea unei detasari. Toate modificarile si ajustarile ulterioare trebuie gestionate exclusiv din Contracte / Detasare, pentru ca sistemul sa inregistreze corect evolutia statutului detasarii.

Incetarea unei detasari in Reges Online

Spre deosebire de procesul de initiere a unei detasari, care presupune transmiterea electronica a deciziei de detasare intre angajatorul sursa si cel de destinatie, incetarea detasarii nu beneficiaza de un mecanism similar de comunicare in REGES-ONLINE. Astfel, nu exista un flux automat sau electronic prin care incetarea sa fie transmisa intre cele doua entitati implicate.

Comunicarea intre angajatori – doar extern

Cand se apropie sfarsitul unei detasari sau cand se decide incetarea acesteia inainte de termen:

  • Angajatorii trebuie sa comunice intre ei prin mijloace externe (e-mail, telefon, adrese oficiale etc.);

  • Fiecare angajator este responsabil sa opereze modificarile in propriul registru, fara sprijin din partea sistemului pentru sincronizarea actiunii.

Cum se reflecta incetarea in registrul fiecarui angajator

:green_circle: La angajatorul sursa:

  • Contractul salariatului, care fusese anterior in starea „Detasat”, este reactivat automat, revenind in starea „Activ”, odata cu inregistrarea incetarii detasarii.

:red_circle: La angajatorul de destinatie:

  • Contractul de tip „Detasare” inregistrat in REGES-ONLINE pentru acel salariat trebuie incetat manual de catre operator, indicand data de final a perioadei de detasare.