Buna ziua,
In cadrul organizatiei sunt angajati care lucreaza doar in telemunca si alti angajati care vin si la birou un numar de zile pe saptamana.
Ce fel de loc de munca trec pentru cei care sunt doar in telemunca, fix sau mobil?
ce loc de munca trec pentru cei care vin si la birou, fix sau mobil?
Pentru Telemunca am inteles ca se trece adresa locului de unde este coordonat telesalariatul, corect?
La campul alte detalii ar trebui sa completez specific pentru fiecare angajat ca lucreaza cu clauza de telemunca dar are si prezenta la birou 2 zile pe saptamana, sa zicem?
Multumesc.
Salariat mobil nu are un loc fix de muncă, își desfășoară activitatea în mai multe locații, în funcție de necesitățile angajatorului (ex.: agenți de vânzări, șoferi).
Deci, dacă salariatul lucrează doar în regim de teleumncă (sau dintr-o locație clar stabilită), este fix. Dacă îmbină telemunca cu deplasări sau activitate în diverse locații, atunci se poate considera mobil.
Pentru salariații care desfăfoară activitatea în regimi de telemuncă, la înregistrarea în REGES Online, la secțiunea „Tip Contract”, trebuie selectată opțiunea „Contract individual de muncă cu clauza de telemuncă”.
-
Pentru salariații care lucrează exclusiv în regim de telemuncă, se va trece ca loc de muncă ”Fix”, județul și localitatea din care își desfășoară activitatea.
-
Pentru salariații care au un program și în regim de telemuncă și la sediul angajatorului se va selecta tot loc de muncă „fix”. În acest caz, la „județ loc de muncă” se va trece județul unde angajatorul are sediul, iar la detalii se poate menționa că activitatea se desfășoară și într-un alt loc de muncă decât cel organizat de angajator, în anumite zile.
În contractul individual de muncă trebuie specificate clar zilele în care salariatul lucrează la birou și zilele în care lucrează în regim de telemuncă.
Exemplu de formulare:
Activitatea se desfășoară astfel:
-
în alt loc de muncă decât cel organizat de angajator: în zilele de luni, marți, miercuri;
-
la sediul angajatorului: în zilele de joi și vineri.
Buna ziua!
Vin si eu cu o intrebare legata de subiectul de mai sus: daca un angajat e cu contract de munca in regim de telemunca, cu posibilitatea desfasurarii activitatii in alt loc de munca decat cel organizat de angajator, 4 zile pe saptamana (care nu sunt specificate, ci sunt luate in functie de nevoile angajatului), atunci cum se procedeaza in acest caz?
Multumesc!
Activitatea de telemuncă se desfășoară pe baza unor reguli prestabilite de către angajator. În contractul individual de muncă al telesalariatului vor fi prevăzute, pe lângă clauzele obișnuite, și prevederi speciale, precum:
-
mențiunea expresă că salariatul lucrează în regim de telemuncă;
-
stabilirea perioadei și/sau a zilelor în care acesta își desfășoară activitatea la sediul sau la un alt loc de muncă organizat de angajator;
-
indicarea locului sau a locurilor în care se va desfășura activitatea de telemuncă, conform înțelegerii părților;
-
precizarea programului în care angajatorul are dreptul să verifice activitatea telesalariatului, precum și modalitățile concrete de exercitare a acestui control;
-
modul de evidențiere a timpului de muncă prestat de telesalariat
Art. 5 din Legea nr. 81/2018 privind reglementarea activitatii de telemunca
(2) În cazul activităţii de telemuncă, contractul individual de muncă conţine, în afara elementelor prevăzute la art. 17 alin. (3) din Legea nr. 53/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, următoarele:
b) perioada şi/sau zilele în care telesalariatul îşi desfăşoară activitatea la un loc de muncă organizat de angajator;
În situația descrisă de dumneavostră, dacă salariatul își alege singur cele 4 zile de telemuncă în funcție de nevoile lui, există două variante:
-
Variantă fixă: în contract/act adițional se trec explicit zilele (ex. luni, marți, miercuri, joi – telemuncă; vineri – la birou).
-
Variantă flexibilă: în contract se precizează doar proporția („4 zile/săptămână telemuncă, 1 zi/săptămână la birou”), iar zilele concrete se stabilesc periodic (ex. săptămânal/lunar) printr-o procedură internă, pe baza unei informări scrise sau a unui acord salariat–manager.
Recomandare de formulare pe care să o introduceți în CIM sau act adițional:
„Salariatul își desfășoară activitatea în regim de telemuncă 4 zile/săptămână, iar 1 zi/săptămână la sediul angajatorului. Zilele de telemuncă se stabilesc de comun acord între salariat și superiorul direct, cu informarea prealabilă a angajatorului.”
În paralel, angajatorul poate institui o procedură internă (de exemplu: salariatul comunică până vineri după-amiază zilele în care va lucra de acasă în săptămâna următoare).
Buna ziua,
Va multumesc pentru lamuriri.
Zi cu spor!
| Lacramioara
septembrie 5 |
Activitatea de telemuncă se desfășoară pe baza unor reguli prestabilite de către angajator. În contractul individual de muncă al telesalariatului vor fi prevăzute, pe lângă clauzele obișnuite, și prevederi speciale, precum:
-
mențiunea expresă că salariatul lucrează în regim de telemuncă;
-
stabilirea perioadei și/sau a zilelor în care acesta își desfășoară activitatea la sediul sau la un alt loc de muncă organizat de angajator;
-
indicarea locului sau a locurilor în care se va desfășura activitatea de telemuncă, conform înțelegerii părților;
-
precizarea programului în care angajatorul are dreptul să verifice activitatea telesalariatului, precum și modalitățile concrete de exercitare a acestui control;
-
modul de evidențiere a timpului de muncă prestat de telesalariat
Art. 5 din Legea nr. 81/2018 privind reglementarea activitatii de telemunca
(2) În cazul activităţii de telemuncă, contractul individual de muncă conţine, în afara elementelor prevăzute la art. 17 alin. (3) din Legea nr. 53/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, următoarele:
b) perioada şi/sau zilele în care telesalariatul îşi desfăşoară activitatea la un loc de muncă organizat de angajator;
În situația descrisă de dumneavostră, dacă salariatul își alege singur cele 4 zile de telemuncă în funcție de nevoile lui, există două variante:
-
Variantă fixă: în contract/act adițional se trec explicit zilele (ex. luni, marți, miercuri, joi – telemuncă; vineri – la birou).
-
Variantă flexibilă: în contract se precizează doar proporția („4 zile/săptămână telemuncă, 1 zi/săptămână la birou”), iar zilele concrete se stabilesc periodic (ex. săptămânal/lunar) printr-o procedură internă, pe baza unei informări scrise sau a unui acord salariat–manager.
Recomandare de formulare pe care să o introduceți în CIM sau act adițional:
„Salariatul își desfășoară activitatea în regim de telemuncă 4 zile/săptămână, iar 1 zi/săptămână la sediul angajatorului. Zilele de telemuncă se stabilesc de comun acord între salariat și superiorul direct, cu informarea prealabilă a angajatorului.”
În paralel, angajatorul poate institui o procedură internă (de exemplu: salariatul comunică până vineri după-amiază zilele în care va lucra de acasă în săptămâna următoare).