Munca la domiciliu

Buna ziua! Salariat cu timp partial o ora pe zi solicita ( iar angajatorul este de acord) din 15.09.2025 sa treaca la munca la domiciliu. Imi puteti da un model de act aditional? Multumesc!

Bună ziua!

Vă propunem un model de act adițional pe care să îl modificați în funcție de nevoi și de cerințele societății.

ACT ADIȚIONAL nr. __ din data de ____

la contractul individual de muncă nr. __/____

Încheiat între:

Angajatorul: __ S.R.L., cu sediul în __, înregistrată la Oficiul Registrului Comerțului sub nr. __, având CUI __, reprezentată legal prin dl./dna. ________________, în calitate de ____________,

și

Salariatul: __, domiciliat(ă) în __, posesor al CI seria __ nr. __, eliberată de __ la data de _______, CNP __________,

În temeiul art. 17 alin. (5) din Codul muncii, părțile hotărăsc de comun acord următoarele:

Art. 1 Se modifică locul muncii

Activitatea se va desfășura astfel:

  • la domiciliul salariatului din localitatea __, str. __, județul, în zilele de ______;

  • la sediul angajatorului din __, în zilele de __.

Pontajul se realizează astfel: __________________ (se va indica metoda prin care se evidențează orele de muncă prestate de salariat).

Art. 2 – Condiții financiare în regim de telemuncă

Angajatorul suport/nu suportă cheltuielile generate de desfășurarea activității la distanță.

Dacă se acordă o compensație, aceasta va fi proporțional cu numărul de zile lucrate în regim de telemuncă, pentru acoperirea cheltuielilor cu utilitățile și echipamentele necesare (energie, internet, mobilier, alte dotări).

Art. 3 – Drepturi și obligații ale părților privind sănătatea și securitatea în muncă:

a) echipament individual de protecție ______; (da/nu)

b) echipament individual de lucru _________;

c) materiale igienico-sanitare _________;

d) alimentație de protecție __________;

e) alte drepturi și obligații privind sănătatea și securitatea în muncă: conform regulamentului intern, contractului colectiv precum și obligația angajatorului de a informa telesalariatul cu privire la dispozițiile din reglementările legale, din contractul colectiv de muncă aplicabil și/sau regulamentul intern, în materia protecției datelor cu caracter personal, precum și obligația telesalariatului de a respecta aceste prevederi;

f) instalează, verifică și întreține echipamentul de muncă necesar, platforma-program precum și toate programele necesare bunei desfășurări a activității;

g) asigură condiții pentru ca telesalariatul să primească o instruire suficientă și adecvată în domeniul securității și sănătății în muncă, în special sub forma de informații și instrucțiuni de lucru, specifice locului de desfășurare a activității de telemuncă si utilizării echipamentelor cu ecran de vizualizare: la schimbarea locului de desfășurare a activității de telemuncă, la introducerea unui nou echipament de muncă, la introducerea oricărei noi proceduri de lucru;

h) asigură mijloacele aferente tehnologiei informației și comunicațiilor și/sau echipamentelor de muncă sigure necesare prestării muncii, cu excepția cazului în care părțile nu convin altfel.

Telesalariatul trebuie să își desfășoare activitatea, în conformitate cu pregătirea și instruirea sa, precum și cu instrucțiunile primite din partea angajatorului, astfel încât să nu expună la pericol de accidentare sau îmbolnăvire profesională nici propria persoană, nici alte persoane care pot fi afectate de acțiunile sau omisiunile sale în timpul procesului de muncă.

În mod deosebit, în scopul realizării obiectivelor sale, telesalariatul are următoarele obligații:

a) să informeze angajatorul cu privire la echipamentele de muncă utilizate și la condițiile existente la locurile desfășurării activității de telemuncă și să îi permită acestuia accesul, în măsura in care este posibil, în vederea stabilirii și realizării măsurilor de securitate și sănătate în muncă, necesare conform clauzelor din contractul individual de muncă, ori în vederea cercetării evenimentelor;

b) să nu schimbe condițiile de securitate și sănătate în muncă de la locurile în care desfășoară activitatea de telemuncă;
c) să utilizeze numai echipamente de muncă care nu prezintă pericol pentru securitatea și sănătatea sa;

d) să își desfășoare activitatea cu respectarea dispozițiilor privind obligațiile lucrătorilor, așa cum sunt ele prevăzute în Legea securității și sănătății în muncă nr. 319/2006, cu modificările ulterioare, precum și în conformitate cu clauzele contractului individual de muncă;

e) să respecte regulile specifice și restricțiile stabilite de către angajator cu privire la rețele de internet folosite sau cu privire la folosirea echipamentului pus la dispoziție;

f) să respecte și să asigure confidențialitatea informațiilor și documentelor utilizate în timpul desfășurării activității de telemuncă.

Art. 4 – Dispoziții finale

Celelalte clauze ale contractului individual de muncă rămân neschimbate.

Prezentul act adițional s-a încheiat astăzi, __________________, în două exemplare originale, câte unul pentru fiecare parte.

Angajator,
______________ S.R.L.
Reprezentant legal

Salariat,
___________________